3-daagse huttentocht Zwitserland

6-8 augustus 2012

Een heuse huttentocht in de Zwitserse alpen, daar probeerden we Robbe en Sam enthousiast voor te maken, en dat is ons wonderwel gelukt. De route mocht met momenten best wat pittig zijn, maar 3 dagen was voldoende. Ze waren tenslotte nog maar 9 en 10 jaar. Aansluitend begon dan onze vakantie in Zinal, met Intersoc.

Dag 1: Saint-Luc – Cabane Bella-Tola (5,9km – 723 hoogtemeters)

Een stevig opwarmertje van enkele uurtjes in de namiddag. Een steil pad bracht ons van het mooie dorpje Saint-Luc naar Cabane Bella-Tola, 700 meter hoger.
Het regende vrij hard bij de start. Heel even hebben we getwijfeld om het treintje te nemen, maar dan zou het toch geen echte huttentocht meer zijn 🙂
huttentocht002Na enkele honderden meters stijgen waren we alle vier doornat.
Maar eens boven de boomgrens stopte het gelukkig met regenen en in een mum van tijd waren onze kleren droog.
Rond 17u bereikten we Cabane Bella-Tola, de berghut waar we onze eerste nacht gingen doorbrengen. Vriendelijk personeel en lekker eten: wat moet een mens meer hebben! Bovendien was er weinig volk zodat we over een kamer voor ons vieren konden beschikken.

Route dag 1 op Garmin Connect

Cabane Bella-Tola

Dag 2: Cabane Bella-Tola – Le Touno – Hotel Weisshorn (14,5km – 905 hoogtemeters)

De regenwolken waren helemaal verdwenen en hadden plaats gemaakt voor een stralende zon, insmeren dus!
De Sentier des Planètes is een mooie en leerrijke wandelweg die ons de eerste kilometers van de dag op een leuke manier kon boeien.
Langs de ganse weg zijn alle planeten van ons zonnestelsel op schaal afgebeeld, heel leuk voor de kinderen.huttentocht019
Hoogtepunt van de dag (letterlijk en figuurlijk) was de top van Le Touno. De erg stevige klim werd beloond met een prachtig uitzicht!
Beneden hebben we nog even pootje gebaad in het Lac du Touno, een idyllisch bergmeertje.
En dan konden we koers zetten naar Hotel Weisshorn. In vergelijking met Cabane Bella-Tola was dit pure luxe, maar iedereen was ermee akkoord dat we dit verdiend hadden 🙂

Route dag 2 op Garmin Connect

Dag 3: Hotel Weisshorn – Saint-Luc (7,05km)

De huttentocht zat er bijna op. Er restte ons enkel nog de afdaling, terug naar Saint-Luc.
Vandaar reden we verder naar Zinal, waar de Intersoc vakantie kon beginnen.